Comunicat de la base social de Pam a pam

En referència als comunicats difosos les darreres setmanes per l’Assemblea de treballadores en lluita de SETEM Catalunya i grup de suport d’extreballadores, la comunitat d’activistes que integra el projecte Pam a Pam – projecte impulsat per SETEM i la XES – expressem la nostra preocupació per la situació que travessa SETEM. En primer lloc, volem… Llegir més

En primer lloc, volem mostrar tot el nostre suport i solidaritat amb les treballadores i extreballadores de l’entitat, que han estat víctimes de violències en l’àmbit laboral que ens semblen injustificables. Aquestes treballadores són companyes nostres i, per tant, persones amb qui treballem dia a dia per tirar endavant el projecte.

Concretament, ens preocupa que una de les entitats impulsores de Pam a Pam doni mostres d’haver-se allunyat dels valors i les pràctiques que ens defineixen. La nostra tasca com a xinxetes consisteix, precisament, en identificar, visibilitzar i reflexionar sobre bones pràctiques en principis com la democràcia interna, el feminisme, la transparència o la participació, tots ells eixos de l’economia social i solidària. Seguir vinculats a una entitat que no actua d’acord amb aquests eixos ens sembla incoherent i ens genera moltes contradiccions. A més a més, la incapacitat de la Junta Directiva de SETEM per concertar una reunió amb la XES ens fa sentir que no som prioritàries per a l’entitat, situació que no fa més que agreujar els nostres neguits.

Per tot això demanem una reunió d’urgència amb la Junta Directiva de SETEM amb l’objectiu d’aclarir la situació i donar-hi resposta. També volem garantir l’autonomia de l’equip tècnic de Pam a Pam, i expressem així el nostre neguit pel que fa a la seva imminent renovació. Estem convençudes que Pam a Pam ha de poder seguir sent una eina clau per transformar la nostra societat i construir relacions més justes.

Les xinxetes de Pam a Pam

8 d’octubre de 2019